W związku z licznymi wątpliwościami związanymi z obsługą klientów Taxi Polska prosimy o zapoznanie się z poniższą treścią komunikatu, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Zarządem.

 

AUTORYZACJA I ROZLICZENIE KURSÓW NA KARTY:

  1. Klienci posiadają: karty Taxi Polska, Jednorazowe Kupony Kredytowe (JKK), elektroniczne Jednorazowe Kupony Kredytowe (eJKK) lub inne produkty bezgotówkowe.
  2. Klienci mogą również posiadać tzw. Automatyczną Autoryzację (AA), tzn. że nie pokazują i nie podają żadnych numerów kart lub kodów po zakończeniu kursu. Automatyczna Autoryzacja (AA) polega na tym, że Klient do swojego numeru telefonu ma możliwość przypisania kart, kuponów itp. Składając na Centrali zamówienie, numery jego kart lub kuponów automatycznie pojawiają się w systemie. W takich przypadkach jedynym obowiązkiem kierowcy jest wprowadzenie po kursie kwoty za przejazd. Nie wypisujemy wtedy żadnych voucherów oraz nie wydajemy żadnych potwierdzeń.
  3. Rozliczenie transakcji na karty, JKK lub eJKK odbywa się ZAWSZE poprzez droida (czyli na smartfonie) i musi być ściśle związane z otrzymanym z Centrali zleceniem. W przypadku kursów „z łapki” należy poprosić Centralę o „wysłanie” zlecenia, w którym funkcja płatności będzie aktywna (znaczek euro jest aktywny).
  4. Po zakończeniu kursu należy do droida (smartfona) wprowadzić numer karty lub numer kuponu oraz kwotę za kurs. Numer karty wprowadzamy do droida bez początkowych zer, o ile takowe występują. Przypominamy o natychmiastowym „zamykaniu” komunikatu o treści „…Czekaj na reakcję operatora…” poprzez naciśnięcie znaku X.
  5. Klient w taksówce po zakończeniu kursu okazuje kartę lub kupon. Jeżeli w treści zlecenia nie ma informacji o Automatycznej Autoryzacji (AA) należy wypisać papierowy voucher i obowiązkowo dostarczyć do Biura Spółki najpóźniej do końca miesiąca. Nie ma tu znaczenia, że wprowadzono do droida dane karty oraz kwotę za kurs. Dostarczenie poprawnie wypełnionego papierowego vouchera (data, kwota, numer karty, trasa, podpis klienta, dane kierowcy) jest jedyną podstawą do wypłaty. Dokonanie autoryzacji w droidzie nie skutkuje wypłatą, gdyż należy dostarczyć voucher. Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku dostarczenia papierowego vouchera (nawet poprawnie wypełnionego) i braku transakcji wprowadzonej przez droida. Taki kurs nie zostanie rozliczony.
  6. Karty Radio Taxi 919, eVouchery oraz karty płatnicze autoryzujemy starą metodą, tj. za pośrednictwem terminala POS. Przy okazji informujemy, że negocjacje związane z posiadaniem przez naszą korporację terminali z aplikacją Taxi Polska nie zakończyły się pozytywnie. Jednym z powodów, poza dodatkowymi kosztami, był fakt, że pojawił się projekt autoryzacji wszystkich kart własnych za pomocą „funkcji zbliżeniowej” na smartfonach bez wpisywania numerów kart itp. Obsługa kart bankowych mogła by się wtedy odbywać na darmowych terminalach w ramach Polski Bezgotówkowej. Projekt jest w fazie testów, a zatem podpisanie umowy na kolejne 12 miesięcy na dzierżawę terminali z funkcją autoryzacji kart Taxi Polska nie jest dobrym rozwiązaniem.

 

ZAMÓWIENIA Z APLIKACJI TAXI POLSKA

  1. Działania konkurencji (Uber, Bolt, FreeNow) oraz rozwój aplikacji do zamawiania taksówek „zmusza” nas do oferowania podobnych rozwiązań dla naszych Klientów. Wcześniejsze próby posiadania „własnej” aplikacji nie przynoszą spodziewanego efektu. Nie jesteśmy w stanie SAMI stworzyć takiej aplikacji, która będzie działać na terenie całej Polski (jak np. w MyTaxi), za pomocą której Klient zapłaci za kurs (jak np. w Uber), czy która automatycznie wyliczy cenę za przejazd. Bez rozwoju takich nowoczesnych form zamawiania usług taksówkowych funkcjonowanie oraz rozwój naszej korporacji będzie niemożliwy. Stąd decyzja o podjęciu współpracy z Ele Taxi, która stworzyła i rozwija aplikację Taxi Polska.
  2. Na terenie Krakowa jesteśmy wyłącznym Partnerem Taxi Polska. Klienci zamawiający taksówki za pośrednictwem aplikacji są automatycznie kierowani do naszej korporacji. W obecnych czasach nie ma większego sensu tworzenie aplikacji, które działają tylko na terenie jednego miasta.
  3. Duże naklejki na tylną szybę z info o aplikacji są obowiązkowe i powinny być umieszczone na samochodach DO ODWOŁANIA. W czerwcu, w związku z kampanią radiową, każda z naszych taksówek powinna mieć naklejkę z rabatem. Niestety większość samochodów jej nie posiadała. Naklejka z rabatem miała zachęcić klienta do pobrania aplikacji i w ten sposób do związania go na stałe z korporacją.
  4. Pomimo zakończenia kampanii reklamowej w radiu nadal, przy zamówieniu z aplikacji Taxi Polska, OBOWIĄZKOWO STOSUJEMY cenę gwarantowaną. To cena, o której Klient został poinformowany przez aplikację w chwili, gdy składał zamówienie. Cena gwarantowana nie dotyczy kursów na karty (płatność tylko gotówką lub kartą płatniczą). Jeśli klient spóźni się więcej niż 5 minut lub zmieni trasę przejazdu cena gwarantowana nie obowiązuje.
  5. To, w jaki sposób aplikacja wylicza cenę za kurs pozostaje w naszej gestii. Początkowo ceny były wyliczane nieprawidłowo. Obecnie parametry zostały już poprawione. Jeśli jednak jakiś kurs rażąco odbiega od wskazania taksometru prosimy o kontakt z Zarządem i podanie dokładnych tras, adresów itp.
  6. O wszystkich zasadach obsługi kierowca otrzymuje informację w treści zlecenia. Prosimy zatem, by dokładnie czytać treść zlecenia oraz stosować się do wytycznych. W razie jakichkolwiek problemów lub wątpliwości należy skontaktować się z Centralą.

Wszystkie komunikaty i ogłoszenia oraz podgląd i rozliczenia transakcji na karty Taxi Polska dostępne są w NOWEJ STREFIE KIEROWCY.

Aby otrzymać login i hasło dostępu do Nowej Strefy Kierowcy należy w Biurze Spółki wypełnić Ankietę, w której należy podać swój adres e-mail (adres poczty elektronicznej)